restaurace Superšéf 24 hodin do pekla a zpět

Superšéf 24 hodin do pekla a zpět – recenze pořadu

Superšéf 24 hodin je další televizní seriál Zdeňka Pohlreicha. Zděnda Pohlreich je bavič a typ tohoto pořadu má hlavně pobavit. Navštíveným restauracím, ale nijak zvlášť nepomohou protože ty změny jsou jednorázové! (Zdenda všechny zjebe, donutí je uklidit a naučí je vařit polívku) ale ty změny nejsou systémové a trvalé!

Majitelé restaurací nastražte uši!

Co musíte udělat aby z vás byl Superšéf?

25 let jsem se zabýval zaváděním systémů jakosti podle mezinárodní normy ISO 9000. Dnes zcela výjimečně zdarma ukázka organizačního know-how!

Pokud chcete aby změna k lepšímu byla trvalá! musíte zajistit především: „Všechny procesy (tvorba menu, nakupování surovin, práce kuchařů, číšníků, pomocného personálu, úklidu apod.) musí být jednoznačně písemně! popsané se stanovením odpovědností pro jednotlivé pracovní pozice!

Všem zaměstnancům musí být písemně! zpracovány požadavky na kvalifikaci pro danou pracovní pozici. Všichni zaměstnanci musí mít písemné postupy k dispozici na pracovišti, musí s nimi být prokazatelně seznámeni a musí se jimi řídit! Každý zaměstnanec musí být na danou pozici proškolen a pravidelně! přezkoušen.

Všechny recepty musí být písemně! detailně popsané včetně požadované kvality surovin. Musí být stanoveny zásady evidence a skladování všech druhů surovin, a prováděna systematická kontrola čerstvosti a expirace surovin! Musí být stanoven plán úklidu a údržby a kdo za ni odpovídá.

Dále musí být písemně stanoveny požadavky na hygienu, praní pracovních oděvů (jak často si je personál mění), úpravu zaměstnanců (vlasy, pokrývky hlavy pro kuchaře apod.), jednání a chování personálu k hostům, systém řešení reklamací a připomínek hostů a následných systémových! (ne jednorázových) nápravných opatření

Toto všechno musí být pravidelně systematicky kontrolováno (i např. inkognito hostem)!….“ Bez tohoto (a mnoho dalšího) nikdy nedocílíte trvalé! kvality při provozu vaší restaurace.

Fakt to není o jednorázovém zjebání personálu, ale o stanovení požadavků a o jejich pravidelné nikdy nekončící kontrole. Další požadavky jak zajistit trvalou! kvalitu provozu restaurace se dozvíte při četbě mezinárodní normy ISO 9000! Příjemné zážitky z četby!

Na závěr dvě základní zásady kterými by se měl řídit každý Superšéf:

  1. Nejslabším článkem každého procesu je člověk.
  2. Kvalita je to co říká (požaduje) zákazník (host).

P.S. Personálu z navštívených restaurací je mi upřímně líto. Jedná se z valné části o nekvalifikované, demotivované, špatně placené, uštvané a vystresované lidi.

Všechny díly televizního seriálu Superšéf 24 hodin můžete zhlédnout zde https://prima.iprima.cz/supersef

Sdílejte na: